Fotoboek schooljaar 2023-2024

Gouden weken

Na de vakantie starten we altijd met de Gouden Weken. Een periode waarin we onder andere werken aan elkaar leren kennen, hoe we met elkaar omgaan, regels en afspraken en groepsklimaat.

Bij mij thuis

In het kader van de Kinderboekenweek zijn wij gestart met het thema "Bij mij thuis". Met dit thema werken we onder andere over ons (t)huis, familie, gewoontjes/ cultuur en verschillende soorten huizen. Een thema waar elk kind wel een eigen verhaal bij heeft, dus erg leerzaam!

bekijk foto's

Feest

Na de herfstvakantie zijn we gestart met het thema feest. We gaan het hebben over de verjaardag, verschillende soorten feesten, speciale feesten in culturen en welke feesten in Nederland worden gevierd. De komende maanden staan ook feesten als Sint Maarten, Sinterklaas en Kerst centraal.

Thema Sinterklaas

Zaterdag 18 november komt Sinterklaas en zijn pieten weer aan in Nederland. Vanaf maandag 20 november staat Sinterklaas als thema centraal. De kinderen leren kennismaken met het feest en alles wat erbij hoort. We gaan knutselen over Sinterklaas, pepernoten bakken en op dinsdag 5 december komt Sinterklaas met Piet een bezoekje aan onze school brengen! Kortom, een hele gezellige periode!

kerst

De Sinterklaasperiode hebben we achter ons gelaten en nu staan de laatste weken voor de kerstvakantie in het teken van het thema kerst. Nog dik 2 weken gezelligheid met in elke klas een mooi versierde kerstboom, lichtjes, een knutselcircuit op donderdag en de kinderen leren woorden rondom kerst. Op donderdag 21 december hebben we een extra feestelijke dag met kerstboompjes versieren en samen (zelfgemaakt eten) eten met de kinderen en alle ouders. We maken er nog een leuke tijd van en daarna hebben we een welverdiende kerstvakantie!

Thema gezondheid

Na de kerstvakantie starten we met het thema gezondheid. Een erg breed thema waarbij aan verschillende onderwerpen wordt gewerkt. Je kunt dan denken aan gezonde voeding, sporten, de dokter, de tandarts, lichaamsverzorging etc. Dit thema loopt tot aan de voorjaarsvakantie.

groeien/ lente

De voorjaarsvakantie is voorbij en school is weer begonnen! Deze week zijn wij gestart met het thema groeien/ lente. Een thema waar we leren over de levenscyclus van de kip, de kikker en de vlinder. Maar bijvoorbeeld ook hoe planten/ bloemen groeien en nog veel meer rondom het thema lente.

Judo

Alle groepen hebben de lessenreeks van 5 judolessen op dinsdag gehad. Hierbij hebben zij kennisgemaakt met de sport. De aspecten als samenwerken, respect voor elkaar, vertrouwen en plezier stonden hierbij centraal. De kinderen hebben veel geleerd en vonden de lessen erg leuk. Bij de foto's een kleine impressie van wat de kinderen hebben gedaan.

Titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Aliquam atque ipsam nihil, adipisci rem minus? Voluptatem distinctio laborum porro aspernatur.