Fotoboek schooljaar 2022-2023

Gouden Weken

Na de vakantie starten we altijd met de Gouden Weken. Een periode waarin we onder andere werken aan elkaar leren kennen, hoe we met elkaar omgaan, regels en afspraken en groepsklimaat.

Thema herfst

Na de herfstvakantie werken wij aan het thema herfst, wat ook nog aansluit bij "Giga groen" van de Kinderboekenweek. Allerlei onderwerpen rondom dit thema komen aan bod in de lessen en activiteiten. Zo leren we woorden die bij de herfst horen (bijvoorbeeld blaadje, kastanje, eikeltje, bos en de herfstkleuren die je buiten nu ziet). Ook knutselen we over de herfst.

Thema Sinterklaas

Sinterklaas is weer in het land! Vanaf 21 november is de school omgetoverd in Sinterklaas thema. In de komende twee weken gaan we allerlei leuke dingen doen. Zo gaan de midden- en bovenbouwgroepen naar het Sinterklaassprookje, gaan we de schoen zetten, hebben we knutselactiviteiten en staan veel activiteiten in het teken van Sinterklaas. Ook vieren we het feest op school, dit doen we op maandag 5 december. Op deze dag komen Sinterklaas en Piet een bezoekje brengen op onze school! We kijken er erg naar uit!

Thema kerst

Sinterklaas is weer terug naar Spanje en wij zijn erna gestart met het thema kerst. Dit is drie weken lang tot aan de kerstvakantie. Een gezellig thema waar we allerlei leuke dingen gaan doen. Zo is er elke donderdag een circuit waar de kinderen door elkaar elke week een andere activiteit gaan doen. We gaan kerstboompjes versieren en we hebben een afsluiting met een lekker eten in de laatste week. Daarnaast gaan we woorden leren die bij het thema horen en hebben we een mooie thematafel in de hal staan.

Thema beroepen

Na de kerstvakantie zijn we gestart met het thema beroepen. Allerlei beroepen komen aan bod, zoals de brandweer, de kassière, de dokter, de tandarts etc. Ook staan er leuke activiteiten rondom bepaalde beroepen op het programma. Daarnaast staan de Gouden Weken ook weer centraal, waaraan we na de vakantie vaak werken. Hierbij staan onder andere groepsvorming, de regels in de klas en school centraal.

Judo

Vanaf 31 januari hebben de kinderen weer een lessenreeks judo. We starten met 4 lessen die voor de voorjaarsvakantie gegeven worden door meester Dries. Hij komt alle klassen lesgeven en laat ze kennismaken met deze sport. Verschillende elementen staan hier centraal, zoals vertrouwen, samenwerken, respect, beheersing, weerbaarheid en discipline. Na de voorjaarsvakantie (in maart) komt er nog een lessenreeks van 4 lessen, deze worden gegeven door meester Bas.

Thema landen/ cultuur

Na de voorjaarsvakantie zijn we het thema landen/ cultuur gestart. Dit sluit perfect aan bij onze leerlingen want zij kunnen zelf enorm veel vertellen over hun eigen land van herkomst. We leren binnen dit thema over Nederland, andere landen en hun cultuur. We hebben er allemaal erg veel zin in!

Thema verkeer

Na de meivakantie starten we op de Vlinderboom met het thema verkeer. We gaan het dan hebben over onderwerpen als vervoersmiddelen, verkeersregels en verkeersborden. Een leerzaam thema waarmee alle kinderen dagelijks in aanraking komen.

Thema water

De laatste weken voor de zomervakantie hebben wij het thema "water" op school. Binnen dit thema werken we over verschillende dingen rondom water, zoals waterdieren, het strand, het zwembad, zwemkleding etc.