Fotoboek schooljaar 2020-2021

Kinderboekenweek 2020

Dit jaar was het thema van de Kinderboekenweek "En toen..". We hebben gewerkt over het verleden en elke klas heeft dit afgesloten met een mooie tentoonstelling. Een erg leerzame en leuke week.

Thema herfst

Na de herfstvakantie is het thema herfst van start gegaan. De komende periode werken we hierover in de klas.

min

Schooljudo

Vanaf 20 oktober zijn we gestart met schooljudo. Op dinsdag en donderdag krijgen de kinderen les van een judoleraar en leren ze technieken en vaardigheden die bij deze sport toebehoren. De lessenreeks duurt 4 weken. De kinderen hebben er veel zin in!

Nationaal Schoolontbijt 2020

Op woensdag 4 november hebben de kinderen van OBS De Vlinderboom meegedaan aan het Nationaal Schoolontbijt. Een ontbijt wat vandaag op alle scholen in Nederland wordt gegeten. De kinderen hebben een heerlijk gegeten!

Fotoboek

Nieuw materiaal in het speellokaal

In het speellokaal hebben we nieuw materiaal gekregen. Een nieuw groot klimrek, een duikelstang, een kast, matten, klimmateriaal, een glijbaan en een trampoline. De kinderen zijn er erg blij mee!!

Thema Sinterklaas

Sinterklaas en de pieten zijn weer in het land! Vanaf 16 december werken we over het thema Sinterklaas. We kijken erg uit naar donderdag 3 december, dan vieren we het feest op school!

Thema kerst

Nadat Sinterklaas weer is vertrokken, zijn we vanaf 7 december gestart met het thema kerst. In de school hangt een gezellige kerstsfeer en hebben we in elke klas een mooie kerstboom. De komende periode werken we over dit thema tot aan de kerstvakantie.

bekijk foto's

Thema winter

Na een lange tijd thuisonderwijs zijn we deze week gestart met het thema winter. En we hebben het geluk dat er ook behoorlijk wat sneeuw is gevallen! De kinderen vinden het buiten spelen in de sneeuw prachtig! In de klas werken we aan het thema door onder andere woordenschat en creatieve activiteiten.

Thema lente

Na de voorjaarsvakantie zijn wij gestart met het thema lente. Het is al heerlijk zonnig geweest en overal beginnen de bloemen al te bloeien. Binnen dit thema werken we aan onderwerpen als jonge dieren, bloemen, de boerderij en Pasen.

Thema sport

De weken voor de meivakantie staat het thema sport centraal. In deze weken werken we over dit thema bij alle vakken. In de gang staat weer een mooie thematafel en hangen aan de muren allerlei spullen over verschillende sporten. In deze 4 weken krijgen we elke week een nieuwe sport geïntroduceerd vanuit Sportbedrijf Drachten en sluiten we deze sportieve weken af met een atletiek sportdag op woensdag 28 april.

min

Thema wilde dieren

De komende periode staat het thema "wilde dieren" centraal bij groep 3 t/m 8. Er wordt bij alle vakken gewerkt over dit onderwerp. Zo worden er veel boeken voorgelezen en bekeken, breiden de kinderen hun woordenschat uit met nieuwe woorden, maken we dierenknutselwerken en kijken we leuke filmpjes over allerlei dieren in het wild. Een heel uitgebreid thema! In de gang is duidelijk te zien dat we met dit thema werken, er staat weer een prachtige gevulde thematafel en hangt de hele gang vol met mooie platen van wilde dieren.