De Vosjes (groep 6/7)

In groep 6/7 zitten leerlingen van 9 en 10 jaar. Elke ochtend beginnen we samen met de dag van vandaag. De kinderen benoemen hierbij de dag, de datum en het jaartal. Daarna gaan we kijken of de kinderen ook weten welke dag het gisteren was en welke dag het morgen wordt. Na deze korte start, splitst de groep op.

De leerlingen leren door middel van groep doorbrekend lesgeven de Nederlandse taal. Zo zijn ze de hele ochtend in verschillende klassen, waar ze les krijgen op hun eigen niveau.

In de middag komen alle kinderen weer terug in de eigen groep. Op woensdag gaan ze dan zwemmen. Dit is het hoogtepunt van de week voor de leerlingen. Ze krijgen zwemonderwijs bij zwembad "De Welle". Hier gaan we met een bus naartoe.

Op vrijdag gaan we sporten bij de sporthal, op weg hiernaartoe doen de kinderen veel nieuwe indrukken op. Sommige kinderen zien voor het eerst een bus en leren op een actieve manier de Nederlandse verkeersregels.

De overige dagen wordt er 's middags geschreven, gelezen, geknutseld, getekend en soms ook lekker gespeeld. De kinderen leren dan samen te werken, samen te spelen en omgaan met winst en verlies.

We starten het schooljaar met de Gouden Weken. Hierbij leren de kinderen samenwerken, omgaan met diversiteit (cultuur, geloof etc.), respect hebben voor elkaar, vertrouwen krijgen in elkaar en in de school. We proberen een gezellige groep te vormen met normen en waarden die wij belangrijk vinden. Eigenlijk komt dit het hele jaar terug. Er is namelijk veel wisseling van leerlingen.