Actueel: Judo groep Vosjes en Dagpauwoog

Nadat de Rupsjes, Citroentjes, Atalanta's en Vuurvlinders een lessenreeks judo hebben gehad, zijn nu de Vosjes en Dagpauwogen aan de beurt! Na de voorjaarsvakantie starten zij met een reeks van 5 lessen op de dinsdag. Hierbij maken zij kennis met de sport. De aspecten als samenwerken, respect voor elkaar, vertrouwen en plezier staan hierbij centraal.

Kerst

Na de Sinterklaasperiode stonden de laatste weken voor de kerstvakantie in het teken van het thema kerst. Dik 2 weken gezelligheid met in elke klas een mooi versierde kerstboom, lichtjes, een knutselcircuit op donderdag en de kinderen leren woorden rondom kerst. Op donderdag 21 december hebben we een extra feestelijke dag gehad met kerstboompjes versieren en samen (zelfgemaakt eten) eten met de kinderen en alle ouders. Het was een erg gezellige en leuke tijd met aansluitend een welverdiende kerstvakantie! Bij de foto's krijg je een mooi beeld van het feest en wat de kinderen met dit thema hebben gedaan.

Leuk om te weten

Wist je dat OBS de Vlinderboom ook een Facebook pagina heeft? Hierop plaatsen we actuele thema's waarmee we werken en belangrijke informatie. Neem snel eens een kijkje!

Ga naar Facebook

Wist je dat de kinderen van OBS De Vlinderboom elke woensdag zwemles hebben? Alle kinderen die het eerste niveau van taal hebben behaald, mogen mee naar zwemles in De Welle. Hier kunnen ze op niveau oefenen met leren zwemmen, totdat ze hun zwemdiploma mogen halen!

Bekijk foto's

In de hal van onze school hebben wij een hele mooie wereldkaart hangen, waarbij foto's van alle kinderen komen te hangen bij hun geboorteland. De kinderen vinden het prachtig om op te zoeken waar hun geboorteland zich op de kaart bevindt en dit te vergelijken met andere klasgenootjes. Erg leerzaam en een mooie aanwinst in onze school!

Meer praktische informatie over onze school?

Voor meer praktische informatie als schooltijden en vakantiedagen, klik dan hier!